středa 7. srpna 2013

Air Bank – výběr peněz u Sazky

Už nějaký čas nabízí Air Bank možnost vybrat si peníze na terminálech Sazky. Tato služba funguje na všech terminálech Sazky kromě těch, které jsou umístěny u České pošty.
Služba je zpoplatněna částkou 10 Kč. To není zrovna málo. Zde je vidět, že ani banka, která se prezentuje jako maximálně přívětivá ke klientům, nepohrdne nějakým tím polatečkem. Zde by tedy byl ještě výrazný prostor pro zlepšení. Mě osobně vadí v bance jakékoliv poplatky, tento poplatek samozřejmě nevyjímaje.
Naopak velmi pozitivní na službě je, že pro výběr stačí pouze kód, který si před každým výběrem člověk vygeneruje v internetovém bankovnictví. Dá se velmi jednoduše představit, že by se takto dalo velmi rychle pomoci například známému, který zůstane z nějakého důvodu bez peněz. Stačilo by mu zatelefonovat kód pro výběr a už může vesele vybírat. Není potřeba žádná karta ani pin.
Nyní však už k mé praktické zkušenosti s výběrem na terminálu Sazky z účtu vedeného u Air Bank. Vybral jsem si trafiku ležící mimo velká města a tak jsem zvolil pro testovací výběr částku 1000 Kč. Myslím, že je to tak akorát. Obsluha se zbytečně nenaštve, že člověk otravuje s výběrem drobných a zároveň se dá předpokládat, že tuto částku budou mít. Tam, kde mají terminál Sazky, mají totiž i dvě pokladny, nebo alespoň nějakou formou odděleny peníze spojené s provozem terminálu a peníze získané prodejem ostatního sortimentu (časopisy, noviny atd). Mohlo by se tak stát, že v méně frekventovaných trafikách prostě nebudou mít v kase určené pro terminál Sazky dostatek peněz pro výběr. Právě proto i sama Air Bank upozorňuje, že je potřeba se s obsluhou domluvit.
Tam, kde jsem byl vybírat, měli tisícovku bez problému k dispozici. Paní, které mě obsluhovala, byla poněkud zaskočena a konstatovala, že jsem první, kdo tento výběr požaduje. Já jsem řekl, že jsem také zatím nevybíral, ale věřím, že se nám to povede. Paní chvíli studovala terminál a pak vyhrabala papír formátu A4 zatavený ve fólii, na kterém bylo logo Air Bank a instrukce právě pro případ, že by někdo požadoval právě výběr hotovosti. Pustila se tedy do studia onoho papíru. Mezi tím přišel další prodavač této trafiky, který se snažil být vtipný, nebo co a jen obtěžoval.  Jeho rady, ať si jdu vybrat na poštu, nebo že tu měl už dávnou být bankomat a jsou to kreténi (nevím kdo), nebyly příliš užitečné. Spíše naopak.
To už se však paní prodavačce podařilo seznámit s instrukcemi a položila mi otázku, kolik si chci vybrat? Sdělil jsem tedy, že 1000 Kč. Následoval dotaz na kód pro výběr a po jeho vyslovení a zadání do terminálu již následovalo vydání hotovosti.
Myslím, že jsem na webu Air Bank četl, že by mi obsluha měla vždy vydat stvrzenku. Sazka terminál jednu stvrzenku skutečně vytiskl, ale její vydání mi bylo obsluhou odmítnuto. Ten druhý, nevrlý prodavač řekl, že prachy mám, tak co. Neřešil jsem to, protože peníze jsem opravdu měl. Kdyby se výběr nepovedl, vydání stvrzenky bych zásadně požadoval.
Celkově tedy službu hodnotím pozitivně. Dal bych jí souhrnné hodnocení 75%. Těch 20% bych strhl za poplatek spojený s výběrem a těch zbylých 5% je za obsluhu trafiky. Sice s obsluhou každé jednotlivé trafiky Air Bank může něco dělat asi jen velmi těžko, ale přeci jen v tu chvíli je pro mě daná trafika něco jako pobočka Air Bank a podle toho také k takové trafice přistupuji. Přímo v pobočkách Air Bank jsem zvyklý na mimořádně kvalitní obsluhu, které dávám 100% a tak trafikanti mají ještě co dohánět.
Tuto službu beru jako velmi dobrý nápad a už dříve mně přišlo divné, že žádná banka potenciál terminálů Sazky nevyužívá.
I provedení služby je ze strany Air Bank povedené. Já se tedy těším na další výběry z terminálů Sazky a věřím, že jednou bude možné prostřednictvím terminálů hotovost na účet i vkládat. Upřímně bych právě možnost vkladů uvítal daleko více než výběry. No snad se jednou dočkám. 

2 komentáře:

  1. PPF již se Sazkou nemá nic společného, Sazku vlastní výhradně KKCG Karla Komárka.

    OdpovědětVymazat