úterý 8. dubna 2014

Jak získat výhodnější mobilní tarify od O2

S virtuálními operátory se roztrhl pytel, a tak jsem i já začal přemýšlet, zda bych nemohl volat levněji, než doposud. Do oka mi padla nabídka operátora Sazka mobil fungujícího v síti Vodafone. K novému operátorovi jsem si samozřejmě chtěl převést i svoje stávající telefonní číslo, abych nepřišel o kontakty. 
K přenosu čísla k novému operátorovi je zapotřebí takzvané ČVOP (číslo výpovědi opouštěného poskytovatele). Získat ČVOP od mého dosavadního operátora, tedy O2, nebyla žádná legrace, ale povedlo se. Moji zkušenost se získáním ČVOP od O2 si můžete přečíst zde. 
Obsahem tohoto článku však má být rada, jak získat podstatně levnější volání přímo od O2 a nemuset nikam přestupovat, protože ne každý se chce s přestupem k novému operátorovi zabývat. Ale právě s přestupem k novému operátorovi to úzce souvisí. Když jsem chtěl získat výše zmíněné ČVOP, musel jsem zavolat na O2 linku a o ČVOP požádat. ČVOP operátor musí na požádání vydat. Samozřejmě se ale pokoušeli si mě udržet. Vždy jsem preferoval předplacenou sim kartu a nabídka paušálu mě tedy neoslovila a to jsem také telefonistce na O2 lince sdělil a požádal ji znovu o ČVOP. 
K mému překvapení však měla v záloze poměrně zajímavou nabídku i pro lidi preferující předplacené karty. Byl mi nabídnut tarif O2 Felicia, o kterém jsem v životě neslyšel. Informace o tarifu O2 Felicia, které poskytuje přímo O2, jsou zde. Z popisu vyplývá, že tarif se už od roku 2006 nenabízí. Aby si udrželi zákazníka, vytáhli tento tarif bleskově zase na povrch. Tarif O2 Felicia byl určen pro zákazníky, kteří přecházeli z NMT mobilních telefonů na GSM mobilní telefony, které používáme dodnes. Domnívám se, že NMT telefony můžeme najít například v luxusních autech z devadesátých let ve formě telefonu vypadajícího téměř jako pevná linka, který se nacházel zpravidla někde mezi předními sedadly. 
S tarifem O2 Felicia bych mohl volat za za 1.90 Kč/min do O2 a za 2.50 Kč/min do ostatních sítí. Taková nabídka už je schopna konkurovat nabídce Sazka mobilu, která zní 2 Kč/min do všech sítí. Já jsem však již byl pevně rozhodnut, že chci zkusit virtuálního operátora a nabídku na tarif O2 Felicia jsem odmítl a přešel jsem k Sazka mobilu.
Pokud však chcete volat levněji a zároveň zůstat u O2, k tarifu O2 Felicia se nemáte šanci běžnou cestou dostat. Je tedy potřeba pohrozit odchodem od O2 a to nejlépe tou formou, že požádáte rovnou o ČVOP i když víte, že reálně přestupovat k žádnému jinému operátorovi nechcete. Než vám ČVOP vydají, nabídnou vám i tarif O2 Felicia, se kterým můžete volat za výše zmíněné sumy a tím značně ušetřit. Pak už stačí jen na nabídku tarifu O2 Felicia kývnou a máte vyhráno. Již jsem přenášel od O2 tři telefonní čísla a vždy mi byl tarif O2 Felicia nabídnut ve chvíli, kdy jsem odmítl nabídku na „výhodný“ paušál. Mělo by to tedy v tuto chvíli fungovat každému. 
Co se názvu tarifu týče, nabízí paralelu s vozem Škoda Felicia. Pokud vás to také napadlo, vůbec nejste mimo. Jak jsem dohledal, tarif O2 Felicia se skutečně prapůvodně nabízel i s NMT telefonem Nokia 540b pouze k nově zakoupeným vozům Škoda Felicia. Později se dal sehnat už jen samotný tarif s telefonem bez vozu a nyní už nám zbyl jen název a výhodnost tarifu pro zákazníka, protože dnes už i tarif O2 Felicia funguje v GSM síti.


O2 Felicia


Pokud vám můj blog pomohl či vám byl jakkoliv jinak užitečný, můžete mě podpořit libovolnou částkou prostřednictvím PayPalu. 


18 komentářů:

  1. Mám stejnou zkušenost. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. To samé,jak člověk chce ČVOP tak jsou jak beránkové.......jsou to ŠMEJDI normální člověk ani neví jak vydělávaj na nezkušenostech a myslí si,že jim vše projde,,,

    OdpovědětVymazat
  3. také mám stejnou zkušenost

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem to dnes zkusil a hned mi nabídli výhodnější volání . Moc děkuji za tip . Skvělý článek !!!

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, díky za článek, jak to je s internetem v mobilu u té Felicie? 20,- Kč týdně a FUP 200MB týdně nebo měsíčně? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nemáte zač :) Nevím, jak to s FUP je. Mám ale obavu, že to bude 200 MB na měsíc. Správnou odpověď na tuto otázku však nejlépe hledat na O2 lince. Pokud něco zjistíte, potěší, když dáte vědět, jak to skutečně je.

      Vymazat
    2. Dobrý večer.. Včera mi byl tento tarif též nabídnut s tím, že se dá koupit balíček internetu za 90,- Kč za měsíc a fup 375 MB. Tak mě to bylo nabídnuto a přislíbeno. Kývl jsem na to, tak uvidíme. Nemá to v tomto případě moc konkurenci..

      Vymazat
  6. ...no tak to mě podrž!Jsem u O2 už od roku 1999,dobíjecí karta-na dnešní dobu drahé volání i sms,tak jsem se konečně odhodlala ke změně a chtěla od nich ČVOP a hned nabídnuto Felicia s aktivací ZDARMA a ještě výhodnější podmínky,než kam jsem chtěla přejít,tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  7. Má pravdu předseda. Když jsem cca před 1 měsícem dotazoval pracovníka infolinky O2 na nějaké levnější předplacenkové volání, které by mohlo konkurovat sazka mobilu, byly mi nabízeny pouze "NADLOUHO" a "NAVÝBĚR" s tím, že nic jiného není a nic jiného se nechystá. A ejhle, stačí znát zaklínadlo a všechno jde. Zavolal jsem na infolinku s tím, že chci "FELICIA O2". Ani nemusíte hrozit odchodem a najednou to jde. Bez smlouvání a dohadování. Vyzkoušeno u více mobilních telefonů v rodině.

    OdpovědětVymazat
  8. Před odchodem od O2, jsem kontaktoval info linku, jestli mi nemůžou nabídnout levnější předplacenku, měl jsem O2 nahlas, za 5,60 Kč/min. Nenabídli nic.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky se podelim s moji zkusenosti. Mel jsem NAVYBER a po propuknuti virtualnich siti,kdy nabizeji levnejsi volani a smsky jsem zavolal na O2. Sdelil jsem jim jak se situace ma a oni mi nabidli Go Felicia. Na to jsem jim prikyvl a jeste jsem si sjednal,ze po dobiti kreditu dostanu 100smsek zdarma do vsech siti. Ale dnes mi prisla tato smska. :Dobry den, upravujeme nabidku sluzeb. 24. 10. 2015 zmenime Vas tarif O2 Felicia na tarif NA!VYBER. Levne volani a SMS Vam zustanou. I nadale volate do O2 za 1,90 Kc/min a do vsech ostatnich siti za 2,50/min. SMS mate za 1,50 Kc. Vase O2

    OdpovědětVymazat
  10. ANO MATE PRAVDU ALE PO TOMHLE DATU SE UZ NIKDO NA GO FELICIA NEDOSTANE. TAK TO RIKAL OPERÁTOR JA HO TAKY MAM PRISLA TA SAMA SMS TAK JSEM TAM VOLAL A BYLO MI TOHLE RECENO

    OdpovědětVymazat
  11. No je to mozne ja uz jsem se o tom dal pak nepidil. Ale co jsem koukal ja ho mam furt a zajimalo by me co ted tedy budou nabizet tem co jim budou vadit ceny.

    OdpovědětVymazat
  12. Včera 12. 4. 2016 jsem převáděl další telefonní číslo od O2 a byl mi opět nabídnut tarif O2 Felicia. Takže to stále funguje :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj. Muzu se zeptat jaky tarif byl na karte puvodne, jaky balicek vyhod byl aktivni a jaka byla prumerna utrata na sim? Me priznaly ze tarif O2 felicia existuje ale neni mozne na nej prejit ze to rozhoduje system....
    Diky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bohužel nevím, jaký tarif byl na kartě původně. Ale šlo vždy o předplacenou SIM. Volání bylo původně za 6,50Kč/min s tím, že se platí jen za první minutu a zbytek hovoru zdarma. Možná se ten tarif jmenuje NA!DLOUHO.
      Útrata byla kolem 200Kč/měsíc.

      Vymazat
  14. Pokud někdo hledá neomezené (podpultové) tarify za dobrou cenu, tak jsem našel např. tady : http://cenyvolani.cz/srovnani-tarifu-mobilnich-operatoru-v-cr/
    A pak že to nejde .o) T.

    OdpovědětVymazat