neděle 19. července 2015

Blokování reklam pro Android aplikace s Adaway AdBlock

Před lety, kdy jsem si koupil první telefon s OS Android, jsem řešil, jak zablokovat reklamy, které se mi neustále zobrazovaly ve většině stažených aplikací. Mnohdy by se odstranění reklam dalo řešit nákupem aplikace v placené verzi, která reklamy neobsahuje. Pátral jsem však po nějakém řešení, které by pro mě bylo ekonomičtější. Navíc stále jsou aplikace, které nákup verze bez reklam ani neumožňují.
Na Google Play jsem tehdy nalezl aplikaci Adaway. A aplikace Adaway skutečně fungovala a funguje u většiny aplikací dodnes.  Změnilo se jen to, že aplikace Adaway poměrně rychle z Google Play zmizela a od té doby v něm nenajdeme žádnou rovnocennou náhradu, která by skutečně také fungovala a reklamu odstranila. Ono není rozhodně v zájmu společnosti Google nabízet uživatelům takovou aplikaci, která reklamy odstraňuje. Aplikaci Adaway mám naštěstí celou dobu zálohovanou, a tak když si koupím nový telefon, patří vždy mezi první aplikace, které instaluji. Nyní ji dávám k dispozici ke stažení i ostatním zde.
Na internetu se dá najít také oficiální web vývojáře této aplikace. Na webu, který je v angličtině a je z něj také možné tuto aplikaci stáhnout a případně jako poděkování za aplikaci i přispět vývojáři nějakou částkou, najdeme i další užitečné aplikace od tohoto vývojáře. Jediná drobná nevýhoda aplikace Adaway je, že je nutné pro její správnou funkčnost mít provedený root. Naopak mezi výhody patří, že je neustále aktualizovaná, a tak je možné si stáhnout vždy ty nejnovější balíčky pro blokování reklam i v těch nejnovějších aplikacích.

Adaway


2 komentáře:

  1. Zajímavé, ale je tu jedna malá pravopisná chyba pravděpodobně způsobená autokorekturou. Google paly-google play.

    OdpovědětVymazat