neděle 5. června 2016

Jak obejít instalaci aplikace Messenger, kterou Facebook nutí, pokud ho používáte v mobilu v prohlížeči?

Vaše konverzace se přesouvají do Messengeru. Brzo se na zprávy budete moct podívat jenom v Messengeru. Tuto výhružku mi začal Facebook před pár dny zobrazovat. A co hůř, dokonce začal automaticky přesměrovávat do obchodu Google Play na stažení aplikace Messenger. Používám totiž Facebook ve svém mobilu pouze v obyčejném prohlížeči a nikoliv v aplikaci a nerad bych na tom něco měnil, přestože se to Facebooku jistě nebude líbit.
Touto výhružkou a automatickým přesměrování do obchodu Google Play se však pro mě užívání chatu na Facebooku v prohlížeči v mobilu stalo téměř nepoužitelné, a proto jsem se rozhodl, zkusit to vyřešit. Samozřejmě jinak než instalací Messengeru.
A řešení je skutečně velmi jednoduché. Stačí přestat používat prohlížeč Google Chrome. Skutečně pouze jednoduchá instalace například prohlížeče Firefox nebo Opera tento problém vyřeší. Google Chrome je tak jediný prohlížeč ze „silné trojky,“ který je poplatný Facebooku a nutí instalaci Messengeru. Já jsem nyní přešel právě na Operu a jsem zatím maximálně spokojený. Kromě toho, že nemusím instalovat Messenger, prohlížeč Opera je i rychlejší a stabilnější než Google Chrome. Rychlost však může být subjektivní dojem a také se může časem zhoršit.
Otázkou zůstává, jak bude Facebook postupovat dále při nucení Messengeru svým uživatelům. Jistě podle jeho ideálních představ by mělo Messenger používat 100% uživatelů. Je tedy možné, že v budoucnu nějak jinak zamezí přístupu ke zprávám v chatu, pokud detekuje, že ke svému účtu používáte v mobilu prohlížeč a nikoliv aplikaci Messenger.
Nyní však stačí přejít na jiný prohlížeč než Google Chrome a je po problému, instalace Messengeru odpadá a ke svým zprávám a chatu se dostanete jako obvykle.

Vaše konverzace se přesouvají do Messengeru




5 komentářů:

  1. Používám Dolphin (firefox) a též to už nejde..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste v článku doporučovanou Operu. Ta mi zatím funguje bez problému.

      Vymazat
  2. Já jsem to obešel nastavením prohlížeče na režim desktop ;)

    OdpovědětVymazat